تبیین آموزش خِرَد آبوهوایی (اقلیمی) برای دانشجومعلمان آموزش جغرافیا دانشگاه فرهنگیان |
کد مقاله : 1195-GHCONF5 |
نویسندگان |
امیررضا عظیم زاده *، علی پورقیومی، الهه ستاری، احسان محمد زاده دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
چکیده: مقاله حاضر با عنوان تبیین آموزش خِرَد آب و هوایی( اقلیمی ) برای دانشجو معلمان آموزش جغرافیا دانشگاه فرهنگیان با بیان اهمیت درک دانشجو معلمان رشته جغرافیا از خِرَد آب و هوایی به اهمیت و ضرورت آن میپردازد. هدف از مقاله حاضر علاوه بر تببین و بیان مفهوم خِرَد آب و هوایی به عنوان یک موضوع مهم در رشته جغرافیا به تربیت معلمانی توانمند در این حوزه پرداخته و نقش نحوه آموزش به دانشجویان را در این میان مهم و اساسی میداند. این مقاله به روش تحلیلی - توصیفی به چمع آوری اطلاعات پرداخته و در این مسیر مطالعات جامع و کافی جهت ارائه مطلب انجام داده است .در یافته های پژوهش با استفاده از کتاب ها و مقالات معتبر و مفید به روش های سنتی مانند قنات ، هوتک ، دگار و ...پرداخته شده و کارایی و کاربرد هر یک بیان شده است . از این رو ضمن بیان این روش ها در قسمت یافته های پژوهش، پیشنهاداتی جهت آموزش و تبیین این مفهوم ارائه داده شده است. |
کلیدواژه ها |
کلید واژه ها : خِرَد آب و هوایی ، ساز و کار های مردم بومی ، سازگاری با آب و هوا ، آموزش جغرافیا |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |