تحولات نوظهور و بررسی هوش مصنوعی در آموزش جغرافیا |
کد مقاله : 1192-GHCONF5 |
نویسندگان |
mohammadali mirzaei * استاد |
چکیده مقاله |
جهان امروز درعصرارتباطات وفناوری پیشرفته قرار گرفته و بی شک تسلط بیشتر هر ملتی به فنآوری روز و به ویژه هوش مصنوعی،درصد پیشرفت و پیشگامی او را درهر امر رقم خواهد زد.موضوع بحث ما در این پژوهش بااین سئوال مطرح است که:« تحولات نوظهور و هوش مصنوعی چه تاثیری میتواند در آموزش جغرافیا داشته باشد»؟ دیری نخواهد پایید که پدیدۀ هوش مصنوعی تمام جنبههای زندگی انسان را متحول خواهد کرد. همانطور که تا به امروز هوش مصنوعی موجب نوآوریهای بنیادینی در زمینههای مختلف شده است. دانشآموزان هم میتوانند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان پشتیبان،به پاسخ سوالات و کنجکاویهای خود دست یابند. نگارنده دراین پژوهش با روش توصیفی-تحلیلی به این نتیجه رسیده که: فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی نقش مهمی درآموزش جغرافیا دارد،زیرا استفاده ازنقشههای تعاملی، ارتباطات رایانه ای ونرمافزارهای چند رسانهای میتواند میزان درک دانشآموزان ازمفاهیم جغرافیایی را بیشتر نموده وزمینهی یادگیری فعال،عمیق،کامل و مشارکتی را تقویت و در نهایت ارتقای بهره وری دانش آموزان را فراهم آورد. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی،آموزش، فناوری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |