بررسی آموزش جغرافیا با تاکید به دوره های متوسطه کشورهای ایران وآلمان وانگلستان |
کد مقاله : 1174-GHCONF5 |
نویسندگان |
ابراهیم امیری1، محمد معتمدی راد *1، مبینا قدمگاهی2، سکینه اسماعیلی3، پرنیان باغچیقی2 1گروه آموزش جغرافیا، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. 2ندارد 3ندارد. |
چکیده مقاله |
هرکشوری سعی دارد تا با آگاهی از نقاط قوت و ضعف آموزشی دیگر کشورها دید جامعی نسبت به فرایند آموزش پیدا کرده و با استفاده از نقاط قوت کشورهای پیشرفته،در مسیرتوسعه نظام آموزشی خود قدم گذارد.هدف از پژوهش حاضر بررسی آموزش جغرافیا در نظام آموزشی کشورهای ایران، آلمان و انگلستان می باشد. برای دستیابی به هدف پژوهش از روش توصیفی و تحلیلی و با رویکرد کتابخانه ای استفاده شده است. نتایج پژوهش بیان می دارد که درایران بیشترتاکید بر حفظیات مفاهیم جغرافیایی و استفاده از روشهای تدریس سنتی است؛ همچنین نظام ارزشیابی به گونه ای است که آزمون ها به صورت شفاهی یا کتبی از مباحث نظری کتاب گرفته میشود و از چالش های آموزشی این کشور، کمبود امکانات و تجهیزات مدارس است. درآلمان و انگلستان بیشتر به استفاده از روش های نوین و تکنولوژی های مختلف وانجام پروژه ها و کارهای عملی در حوزه جغرافیا تاکید می شود. بنابراین نظام ارزشیابی در این کشورها هم جنبه نظری و هم جنبه عملی دارد؛ از جمله چالش های آموزشی در آلمان و انگلستان آشنایی دبیران با تکنولوژیهای مختلف آموزشی است. در تمامی کشورهای مورد مطالعه آموزش جغرافیا از دوران ابتدایی شروع میشود و تا پایان تحصیلات متوسطه ادامه دارد. .تلاش همه این کشورها در صدد پرورش شهروندانی فعال برای حفظ محیط زیست است ؛ ضمن اینکه در کشور ایران علاوه براین موضوع ،تربیت انسان با توجه به ارزشها و فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز اهمیت بسیاری دارد. |
کلیدواژه ها |
: آموزش جغرافیا_ ایران_ آلمان_ انگلستان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |