ضرورت آموزش جغرافیا برمبنای ساحت‌های شش‌گانه سند تحول
کد مقاله : 1169-GHCONF5
نویسندگان
زهرا دلیری سوسفی *، سیما رسولی، نرگس احمدی
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
دانش جغرافیا و آموزش صحیح آن در جهان امروز اهمیتی بسیار ی پیدا کرده و پیشرفت مادی ومعنوی مناطق، نواحی، کشورها به درک صحیح جغرافیا و پدیده های آن بستگی دارد. مقاله ی حاظر به نقش اساسی آموزش جغرافیا با توجه ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین پرداخته است تا دید همه‌جانبه نگری معلمان و دانش آموزان تقویت شود و آموزش، اصولی و کاربردی باشد. بدین منظور متن سند و منابع مختلف کتابخانه ای مطالعه گردیده است.یافته های تحقیق در دو بخش عرضه شد. بخش اول شامل داده های توصیفی و بخش دوم شامل تحلیل پرسشنامه و نظرسنجی از معلمان برجسته جغرافیای استان قزوین است تا ضمن توجه به ضرورت آموزش جغرافیا براساس سند تحول ، توجه به کل نگری در تدریس را هم به علاقه مندان این حوزه نشان دهد. در نتیجه دانش آموز باید به گونه ای تربیت شود تا در مواجه با یک پدیده طبیعی یا انسانی فقط به بعد ظاهری آن توجه نکند بلکه ذهنی فعال و پویا و پرسشگر داشته باشد تا زمینه همه جانبه نگری و توجه به جزییات در آن پرورش یابد.
کلیدواژه ها
جغرافیا،سند تحول بنیادین، ساحت های شش گانه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر