واکاوی نقش سلامت اجتماعی بر دانش جغرافیایی فراگیران |
کد مقاله : 1167-GHCONF5 (R1) |
نویسندگان |
فاطمه احمدی *1، ولی الله نظری2 1دبیر آموزش و پرورش 2دانشیار دانشگاه فرهنگیان تهران |
چکیده مقاله |
سلامت اجتماعی نقش مهمی در گسترش دانش جغرافیایی فراگیران ایفا میکند، زیرا عوامل اجتماعی، آموزشهای گروهی و فرهنگ مشارکتی میتوانند به درک مفاهیم جغرافیایی کمک کنند. این پژوهش با رویکرد تحلیلی به بررسی تأثیر اجتماعی بر دانش جغرافیایی پرداخته و نشان میدهد که محیطهای آموزشی محیطی، بحثهای گروهی و فعالیتهای اجتماعی باعث تقویت فضای محیطی، شناخت محیطی و شناخت روابط میان جوامع و محیطهای جغرافیایی میشوند. پژوهش حاضر از نوع پژوهش های مروری که با استفاده از روش تحلیلی تفسیری به رشته نگارش درآمده است. این پژوهش نشان داد که تربیت اجتماعی میتواند بسزایی در ارتقای دانش جغرافیایی داشته باشد. از طریق ارتباط اجتماعی، مشارکت، فعالیتهای میدانی، دانشآموزان میتوانند درک عمیقتری از محیط و روابط جغرافیایی پیدا کنند. یافتهها نشان میدهند که روشهای آموزشی برای مشارکت اجتماعی، مهارتهای تحلیل فضایی، نقشهخوانی و محیطی را در فراگیران تقویت میکنند. بنابراین، توصیه میشود که سیاستگذاران آموزشی و معلمان، از روشهای تربیت اجتماعی در آموزش جغرافیای بهرهمندی تا سواد جغرافیایی نسلهای آینده توسعه یابد.. |
کلیدواژه ها |
کلیدواژه : تربیت اجتماعی، جامعه پذیری، دانش جغرافیایی، فراگیران. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |