نقش رسانه های نوظهور در آموزش جغرافیا
کد مقاله : 1144-GHCONF5
نویسندگان
محدثه زمانی *1، مریم بائی لاشکی2، زینب مرادی پور1
1دانشجو
2استاد
چکیده مقاله
در گذشته شیوه های آموزشی مبتنی بر روش سخنرانی توسط معلم و ابزاری چون کاغذ و تخته انجام می گرفت؛ اما از چند دهه گذشته تا کنون با پیشرفت علم و تکنولوژی و گسترش اینترنت و رسانه های مدرن، روش های آموزشی تحولاتی چشمگیر و قابل توجه یافته است . با توجه به اینکه جغرافیا علمی کاربردی و مرتبط با تمام وجوه زندگی انسان می باشد ، لازم است این علم به شیوه ای ملموس و محسوس برای دانش آموزان ارائه گردد. در این مقاله در صدد آن برآمدیم تا از طریق روش جمع آوری اطلاعات ضمن معرفی انواع رسانه های نوظهور موثر در آموزش جغرافیا، کاربرد و تاثیری که در آموزش جغرافیا دارند را بررسی نماییم. نتایج به دست آمده موید آن بود که استفاده از این رسانه ها شیوه تدریس معلم را اثر گذار کرده ، باعث افزایش سطح یادگیری دانش آموزان گشته و در کنار آن با ایجاد محیط جذاب آموزشی دانش آموزان را نسبت به مدرسه و یادگیری علاقه مند می نماید.
کلیدواژه ها
رسانه های نوظهور، آموزش جغرافیا، روش تدریس
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر