نقش هوش مصنوعی در آموزش پایدار جغرافیا
کد مقاله : 1139-GHCONF5
نویسندگان
محدثه مهربان *، مژگان شیخی نسب، محدثه استرکی
دانشگاه فرهنگیان امیرکبیر البرز
چکیده مقاله
امروزه هوش مصنوعی به سرعت درحال تغییر شکل دنیای آموزش است و به عنوان یک ابزار قدرتمند برای معلمان و دانش‌آموزان پا به عرصه ظهور گذاشته است. این مقاله، به بررسی نقش هوش مصنوعی در آموزش پایدار جغرافیا پرداخته است و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی این حوزه را مورد بحث قرار داده است. این مقاله با استفاده از منابع علمی معتبر، از جمله مقالات پژوهشی، کتب و گزارش‌های مرتبط با هوش مصنوعی و آموزش جغرافیا، بهره‌گیری از تجربیات عملی جامعه متخصصان با استفاده از روش گلوله برفی به بررسی موضوع پرداخته است. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند به‌ طور چشمگیری آموزش جغرافیا را بهبود ببخشد. از جمله کاربردهای هوش مصنوعی در این حوزه می‌توان به مواردی مانند یادگیری منحصربه فردگرایانه اشاره کرد. هوش مصنوعی می‌تواند با تحلیل داده‌های مربوط به دانش آموزان، مانند علایق و سبک یادگیری آن‌ها، محتوای آموزشی را به صورت شخصی‌سازی شده برای هر دانش آموز ارائه دهد. ایجاد محیط‌های یادگیری تعاملی: هوش مصنوعی می‌تواند با ایجاد محیط‌های یادگیری تعاملی، مانند شبیه سازی‌ها و بازی‌های
آموزشی، یادگیری جغرافیا را برای دانش آموزان جذاب‌تر و مؤثرتر کند. تحلیل داده‌های جغرافیایی : هوش مصنوعی می تواند به تحلیل داده‌های جغرافیایی، مانند تصاویر ماهواره ای و داده‌های GIS ،کمک کند و اطلاعات مفیدی را در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار دهد. هوش مصنوعی با ارائه امکانات و ابزارهای نوین،
می‌تواند به طور قابل توجهی به تحقق اهداف آموزش پایدار جغرافیا کمک کند.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، آموزش پایدار، جغرافیا، یادگیری شخصی شده، فناوری آموزشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر