الگوهای تدریس درآموزش جغرافیابرای دانش آموزان در مقطع متوسطه
کد مقاله : 1135-GHCONF5
نویسندگان
فاطمه ابراهیمی1، ابراهیم امیری *2، محمد معتمدی راد3، صغری جعفری4
1وزارت آموزش و پرورش-اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی-دانشگاه فرهنگیان پردیس امام جعفر صادق
2آموزش وپروش
3آموزش وپرورش
4آموزش و پرورش
چکیده مقاله
در مدارس کشور ما از الگوهای تدریس متنوعی توسط معلمان بر اساس شرایط و امکانات مدارس در آموزش جغرافیا برای انتقال درست مفاهیم به دانش‌آموزان استفاده می‌شود. استفاده درست از الگوهای تدریس مناسب در درس جغرافیا تاثیر بسزایی در موفقیت دانش آموزان دارد. روش پژوهش حاضر از نوع مروری و از گونه توصیفی ـ تحلیلی می‌باشد و با ابزار فیش برداری به تفسیر داده‌ها پرداخته می‌شود. بر این اساس کلیه کتاب‌ها،مدارک،اسناد،پایگاه‌ها،مقاله و پژوهش‌های موجود مورد مطالعه قرار گرفته و از آنها فیش برداری شده است. تحصیل در رشته آموزش جغرافیا موجب تغییراتی در نگرش ،گرایش و مهارت‌های آنها نسبت به محیط پیرامون شده است. همچنین رشته آموزش جغرافیا در نحوه ارائه واحدهای درسی با مسائل و مشکلاتی مواجه است که لازم است مورد توجه برنامه ریزان درسی و مدیران آموزشی این رشته قرار گیرد. هدف این تحقیق شناسایی و اولویت بندی بهترین الگوهای تدریس موثر در آموزش جغرافیا بوده است که طبق پژوهش‌های انجام شده به این نتیجه می‌رسیم که علاوه بر به کارگیری مناسب از الگوهای سنتی باید از الگوهای نوین تدریس و بازدیدهای علمی و روش‌های فناوری محور برای یادگیری پایدار و اثربخش در آموزش جغرافیا برای دانش آموزان کشور عزیزمان ایران استفاده شود.
کلیدواژه ها
الگوهای تدریس،آموزش،جغرافیا،دانش آموزان،متوسطه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر