مروری بر استفاده از هوش مصنوعی در آموزش جغرافیا
کد مقاله : 1133-GHCONF5
نویسندگان
پری موسی پور میاندهی *1، فاطمه محمدی2
1استادیار، گروه آموزش جغرافیا، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی889-14665، تهران، ایران
2گروه آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش ،رشت ،ایران
چکیده مقاله
امروزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات به سرعت رشد می کنند و به گونه ای غیر قابل انکار با زندگی انسان پیوند خورده اند . نقش و اثر این تکنولوژی ها در ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است. هر چه قدر این تکنولوژی ها بیشتر پیشرفت کنند فرصت های بیشتری پیش روی دانش آموزان و جویندگان علم خواهد بود. بر همین اساس هدف پژوهش حاضر مروری مروری بر استفاده از هوش مصنوعی در آموزش جغرافیا می باشد. روش پژوهش حاضر مروری با تاکید بر اسناد کتابخانه ای و سایت های علمی می باشد.نتایج نشان داده است که هوش مصنوعی به عنوان یکی از کارآمدترین روش های آموزش به ویژه درآموزش جغرافیا می باشد . البته آموزش با هوش مصنوعی چالش های مختص به خود را دارد . در نهایت رسانه ، فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی در نظام جدید آموزشی ضمن آنکه آموزش را هدفمند و دانش آموز محور می سازد موجب یادسپاری طولانی مدت و در آموزش جغرافیا در یاددهی-یادگیری مادام العمر ، عمقی و گسترده می شود.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ، آموزش جغرافیا
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی