بررسی تاثیر روش تدریس مشارکتی در یادگیری درس جغرافیا
کد مقاله : 1126-GHCONF5 (R1)
نویسندگان
هادی آقالو چلک *، خدیجه شیری
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
این مقاله به بررسی تأثیر روش تدریس مشارکتی بر یادگیری درس جغرافیا می‌پردازد. در دنیای امروز، یادگیری فعال و مشارکتی به عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی آموزش مؤثر در تمام نظام های آموزشی پیشرفته شناخته می‌شود و قطعا بکار گیری صحیح این روش، نه تنها یادگیری را در دانش آموزان تسهیل می کند بلکه انگیزه آنان را نیز برای یادگیری افزایش می دهد. هدف این مطالعه، تحلیل اثرات روش تدریس مشارکتی بر درک مفاهیم جغرافیایی و انگیزه دانش‌آموزان است. نتایج نشان داد که استفاده از روش تدریس مشارکتی به طور معناداری به بهبود درک مفاهیم جغرافیایی، افزایش انگیزه و تعامل بین دانش‌آموزان منجر شده است. همچنین، این روش باعث تقویت مهارت‌های اجتماعی و همکاری گروهی در بین دانش‌آموزان گردیده و با توجه به ماهیت کار گروهی، مشکل گشای بسیاری از مشکلات جامعه امروزی میشود. در پایان، پیشنهاداتی برای بهبود فرآیند تدریس و یادگیری در درس جغرافیا با استفاده از روش‌های مشارکتی ارائه می‌شود.
کلیدواژه ها
کلمات کلیدی: تدریس مشارکتی _یادگیری فعال_ آموزش جغرافیا- روش های تدریس
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر