| بررسی الگوهای نوین تدریس در آموزش جغرافیا | 
| کد مقاله : 1110-GHCONF5 | 
| نویسندگان | 
| هادی  ترکانلو *1، سینا  قلی پور حطری2، موسی الرضا   الازمنی2، میلاد  یغمایی2، امیرمهدی   سلیمانی2 1کارشناس آموزش دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی 2ندارم | 
| چکیده مقاله | 
| در این مقاله به بررسی الگوهای نوین تدریس در آموزش جغرافیا میپردازیم و تأثیرات آنها را بر یادگیری دانشآموزان تحلیل میکنیم هدف از این پژوهش بررسی میزان اثربخشی آموزش با الگوهای مبتنی بر بازی و استفاده از فناوریهای دیجیتال بر روی دانشآموزان میباشد. این الگوها نه تنها انگیزه یادگیری را افزایش میدهند بلکه توانایی تفکر انتقادی و حل مسئله را در دانشآموزان تقویت میکنند. علاوه بر این، مقاله به چالشها و موانع اجرایی این الگوها در محیطهای آموزشی میپردازد و راهکارهایی برای فائق آمدن بر این چالشها ارائه میدهد این پژوهش از نوع تبیینی میباشد و در آن از روش تحقیقی-کیفی برای جمعآوری و تحلیل دادهها استفاده شدهاست. دادهها از طریق مطالعه متون و مشاهده کلاسهای درس جمعآوری شدهاند.در نهایت، نتایج این پژوهش نشان داد که استفاده از الگوهای نوین تدریس به تقویت یادگیری فعال و مشارکتی در جغرافیا منجر شده و دانشآموزان را برای مواجهه با چالشهای جهانی آمادهتر میکندنتیجه حاصل از این پژوهش به معلمان و پژوهشگران کمک میکند تا با استفاده از این الگوها، روشهای تدریس مؤثرتری را طراحی و اجرا کنند و تجربههای یادگیری معناداری را برای دانشآموزان فراهم آورند. | 
| کلیدواژه ها | 
| کلمات کلیدی: آموزش، جغرافیا، الگوهای نوین، تدریس، روش | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی | 
