بررسی الگوهای نوین تدریس در آموزش جغرافیا
کد مقاله : 1110-GHCONF5
نویسندگان
هادی ترکانلو *1، سینا قلی پور حطری2، موسی الرضا الازمنی2، میلاد یغمایی2، امیرمهدی سلیمانی2
1کارشناس آموزش دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی
2ندارم
چکیده مقاله
در این مقاله به بررسی الگوهای نوین تدریس در آموزش جغرافیا می‌پردازیم و تأثیرات آن‌ها را بر یادگیری دانش‌آموزان تحلیل می‌کنیم هدف از این پژوهش بررسی میزان اثربخشی آموزش با الگوهای مبتنی بر بازی و استفاده از فناوری‌های دیجیتال بر روی دانش‌آموزان می‌باشد. این الگوها نه تنها انگیزه یادگیری را افزایش می‌دهند بلکه توانایی تفکر انتقادی و حل مسئله را در دانش‌آموزان تقویت می‌کنند. علاوه بر این، مقاله به چالش‌ها و موانع اجرایی این الگوها در محیط‌های آموزشی می‌پردازد و راهکارهایی برای فائق آمدن بر این چالش‌ها ارائه می‌دهد این پژوهش از نوع تبیینی می‌باشد و در آن از روش تحقیقی-کیفی برای جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها استفاده شده‌است. داده‌ها از طریق مطالعه متون و مشاهده کلاس‌های درس جمع‌آوری شده‌اند.در نهایت، نتایج این پژوهش نشان داد که استفاده از الگوهای نوین تدریس به تقویت یادگیری فعال و مشارکتی در جغرافیا منجر شده و دانش‌آموزان را برای مواجهه با چالش‌های جهانی آماده‌تر می‌کندنتیجه حاصل از این پژوهش به معلمان و پژوهشگران کمک میکند تا با استفاده از این الگوها، روش‌های تدریس مؤثرتری را طراحی و اجرا کنند و تجربه‌های یادگیری معناداری را برای دانش‌آموزان فراهم آورند.
کلیدواژه ها
کلمات کلیدی: آموزش، جغرافیا، الگوهای نوین، تدریس، روش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی