بررسی الگوهای نوین تدریس در آموزش جغرافیا |
کد مقاله : 1110-GHCONF5 |
نویسندگان |
هادی ترکانلو *1، سینا قلی پور حطری2، موسی الرضا الازمنی2، میلاد یغمایی2، امیرمهدی سلیمانی2 1کارشناس آموزش دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی 2ندارم |
چکیده مقاله |
در این مقاله به بررسی الگوهای نوین تدریس در آموزش جغرافیا میپردازیم و تأثیرات آنها را بر یادگیری دانشآموزان تحلیل میکنیم هدف از این پژوهش بررسی میزان اثربخشی آموزش با الگوهای مبتنی بر بازی و استفاده از فناوریهای دیجیتال بر روی دانشآموزان میباشد. این الگوها نه تنها انگیزه یادگیری را افزایش میدهند بلکه توانایی تفکر انتقادی و حل مسئله را در دانشآموزان تقویت میکنند. علاوه بر این، مقاله به چالشها و موانع اجرایی این الگوها در محیطهای آموزشی میپردازد و راهکارهایی برای فائق آمدن بر این چالشها ارائه میدهد این پژوهش از نوع تبیینی میباشد و در آن از روش تحقیقی-کیفی برای جمعآوری و تحلیل دادهها استفاده شدهاست. دادهها از طریق مطالعه متون و مشاهده کلاسهای درس جمعآوری شدهاند.در نهایت، نتایج این پژوهش نشان داد که استفاده از الگوهای نوین تدریس به تقویت یادگیری فعال و مشارکتی در جغرافیا منجر شده و دانشآموزان را برای مواجهه با چالشهای جهانی آمادهتر میکندنتیجه حاصل از این پژوهش به معلمان و پژوهشگران کمک میکند تا با استفاده از این الگوها، روشهای تدریس مؤثرتری را طراحی و اجرا کنند و تجربههای یادگیری معناداری را برای دانشآموزان فراهم آورند. |
کلیدواژه ها |
کلمات کلیدی: آموزش، جغرافیا، الگوهای نوین، تدریس، روش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |