تکنولوژی آموزشی موثر بر یادگیری مباحث جغرافیا (مطالعه ی موردی دانش آموزان ابتدایی مدرسه شهدای هسته ای و محراب شهرستان سمنان) |
کد مقاله : 1093-GHCONF5 (R1) |
نویسندگان |
ابراهیم امیری *1، محمد معتمدی راد1، جلال نظری کمرودی2، ابوالفضل نظری کمرودی3، الناز عسکریان4، ارین قجر1 1ندارد 209191321336 3دانشجوی دانشگاه فرهنگیان 4سمنان |
چکیده مقاله |
هدف این پژوهش بررسی تکنولوژی آموزشی موثر بر یادگیری درس جغرافیا می باشد. در این تحقیق از روش مطالعه پیمایشی با انجام یک مطالعه موردی بر روی دانش آموزان ابتدایی مدرسه شهدای هسته ای شهرستان سمنان است تعداد دانش آموزان مذکور 443 نفر بوده است. نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 205 نفر انتخاب گردید. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بود روایی پرسشنامه از طریق روش روایی محتوایی و توسط گروهی از متخصصان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت. پس از اصلاحات اولیه تعداد 30 نمونه پرسشنامه جهت تعیین پایایی، تکمیل گردیده و با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس و ضریب آلفای کرونباخ مورد آزمون مقدماتی قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ به دست آمده 8.8 درصد محاسبه گردید. نشان دهنده قابلیت اعتماد بالا نسبت به ابزار تحقیق می باشد. یافته های پژوهش در مجموع، بیانگر نقش موثر تکنولوژی های آموزشی بر یادگیری دروس مطالعات اجتماعی و جغرافیا است از دیدگاه دانش آموزان وسایل و تکنولوژی کمک آموزشی موثر برای یادگیری مطالعات و جغرافیا، مدل های پلاستیکی و فیلم آموزشی و نرم افزار های قابل نصب در گوشی همراه بالاترین تاثیر و فلش کارت ها و کتاب ها کمترین تاثیر می باشند. همچنین شاخص های همدلی در کلاس پنجم دارای بیشترین اهمیّت می باشد و شاخص های مشارکت بر شاخص های رضایت و همدلی در کلاس سوم دارای اولویت می باشد |
کلیدواژه ها |
تکنولوژی آموزشی، جغرافیا، یادگیری، شهرستان سمنان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |