راهبرد های یادگیری موثر در آموزش جغرافیا
کد مقاله : 1091-GHCONF5
نویسندگان
ابراهیم امیری1، محمد معتمدی راد2، محمد امین واعظی نژاد *3، امین الله حیدری3، وحید عابدی فیروزجایی3
1گروه آموزش جغرافیا،دانشگاه فرهنگیان،تهران،ایران
2گروه آموزش جغرافیا، دانشگاه فرهنگیان، تهران،ایران
3دانشجوی کارشناسی آموزش جغرافیا، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام محمد باقر (ع)، بجنورد، ایران
چکیده مقاله
آموزش جغرافیا به عنوان یکی از علوم انسانی مهم و کلیدی، نیازمند راهبردهای مؤثر یادگیری در جغرافیا است که می‌تواند میزان درک و مشارکت دانش‌آموزان را کیفیت و افزایش ببخشد .با توجه به توسعه روزافزون دانش و نیاز به تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه جغرافیا، ضرورت به‌کارگیری راهبردهای یادگیری مؤثر در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود.این پژوهش از روش کیفی_تطبیقی بررسی شده و از نوع تبیینی است. این پژوهش به بررسی راهبردها و رویکرد های یادگیری مؤثر در آموزش جغرافیا می‌پردازد و تأثیر آن‌ها را بر بهبود فرایند یاددهی-یادگیری تحلیل و بررسی می‌کند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که به‌کارگیری این راهبردها می‌تواند موجب افزایش انگیزه، بهبود عملکرد تحصیلی و همچنین ارتقاء کیفیت یادگیری در آموزش جغرافیا شود. در نهایت، پیشنهاد می‌شود تا معلمان و برنامه‌ریزان آموزشی با توجه به نیازهای دانش‌آموزان، این روش‌ها را در فرآیندهای تدریس خود گنجانده و ارزیابی مستمر از تأثیر آن‌ها داشته باشند.
کلیدواژه ها
آموزش،جغرافیا،رویکرد،یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر