راهبرد های یادگیری موثر در آموزش جغرافیا |
کد مقاله : 1091-GHCONF5 |
نویسندگان |
ابراهیم امیری1، محمد معتمدی راد2، محمد امین واعظی نژاد *3، امین الله حیدری3، وحید عابدی فیروزجایی3 1گروه آموزش جغرافیا،دانشگاه فرهنگیان،تهران،ایران 2گروه آموزش جغرافیا، دانشگاه فرهنگیان، تهران،ایران 3دانشجوی کارشناسی آموزش جغرافیا، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام محمد باقر (ع)، بجنورد، ایران |
چکیده مقاله |
آموزش جغرافیا به عنوان یکی از علوم انسانی مهم و کلیدی، نیازمند راهبردهای مؤثر یادگیری در جغرافیا است که میتواند میزان درک و مشارکت دانشآموزان را کیفیت و افزایش ببخشد .با توجه به توسعه روزافزون دانش و نیاز به تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه جغرافیا، ضرورت بهکارگیری راهبردهای یادگیری مؤثر در این زمینه بیش از پیش احساس میشود.این پژوهش از روش کیفی_تطبیقی بررسی شده و از نوع تبیینی است. این پژوهش به بررسی راهبردها و رویکرد های یادگیری مؤثر در آموزش جغرافیا میپردازد و تأثیر آنها را بر بهبود فرایند یاددهی-یادگیری تحلیل و بررسی میکند. نتایج این پژوهش نشان میدهد که بهکارگیری این راهبردها میتواند موجب افزایش انگیزه، بهبود عملکرد تحصیلی و همچنین ارتقاء کیفیت یادگیری در آموزش جغرافیا شود. در نهایت، پیشنهاد میشود تا معلمان و برنامهریزان آموزشی با توجه به نیازهای دانشآموزان، این روشها را در فرآیندهای تدریس خود گنجانده و ارزیابی مستمر از تأثیر آنها داشته باشند. |
کلیدواژه ها |
آموزش،جغرافیا،رویکرد،یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |