| راهبرد های یادگیری موثر در آموزش جغرافیا | 
| کد مقاله : 1091-GHCONF5 | 
| نویسندگان | 
| ابراهیم  امیری1، محمد  معتمدی راد2، محمد امین  واعظی نژاد *3، امین الله  حیدری3، وحید  عابدی فیروزجایی3 1گروه آموزش جغرافیا،دانشگاه فرهنگیان،تهران،ایران 2گروه آموزش جغرافیا، دانشگاه فرهنگیان، تهران،ایران 3دانشجوی کارشناسی آموزش جغرافیا، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام محمد باقر (ع)، بجنورد، ایران | 
| چکیده مقاله | 
| آموزش جغرافیا به عنوان یکی از علوم انسانی مهم و کلیدی، نیازمند راهبردهای مؤثر یادگیری در جغرافیا است که میتواند میزان درک و مشارکت دانشآموزان را کیفیت و افزایش ببخشد .با توجه به توسعه روزافزون دانش و نیاز به تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه جغرافیا، ضرورت بهکارگیری راهبردهای یادگیری مؤثر در این زمینه بیش از پیش احساس میشود.این پژوهش از روش کیفی_تطبیقی بررسی شده و از نوع تبیینی است. این پژوهش به بررسی راهبردها و رویکرد های یادگیری مؤثر در آموزش جغرافیا میپردازد و تأثیر آنها را بر بهبود فرایند یاددهی-یادگیری تحلیل و بررسی میکند. نتایج این پژوهش نشان میدهد که بهکارگیری این راهبردها میتواند موجب افزایش انگیزه، بهبود عملکرد تحصیلی و همچنین ارتقاء کیفیت یادگیری در آموزش جغرافیا شود. در نهایت، پیشنهاد میشود تا معلمان و برنامهریزان آموزشی با توجه به نیازهای دانشآموزان، این روشها را در فرآیندهای تدریس خود گنجانده و ارزیابی مستمر از تأثیر آنها داشته باشند. | 
| کلیدواژه ها | 
| آموزش،جغرافیا،رویکرد،یادگیری | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر | 
